Kyllä Hippo tietää 2/2013

Hippo tietää kuinka paljon brittikoirat katsovat televisiota, alkoholijuomien myynnin lisääntymisestä Lähi-idässä ja monikansallisen teräsyhtiön liikevaihdon suuruuden.

45

sadasta tiedenaisesta kokee saaneensa vähemmän lapsia kuin olisi halunnut uransa vuoksi. Tiedemiesten keskuudessa sama luku oli 25.

50

prosenttia yhdysvaltalaisista aikuisista ei elä avioliitossa. Vuonna 1950 luku oli 22 prosenttia.

50

minuuttia katsoo brittikoira keskimäärin televisiota päivässä. Parhaiten television edessä viihtyvät labradorinnoutajat.

72

prosenttia lisääntyi alkoholijuomien myynti Lähi-idässä vuosien 2001 ja 2011 välillä, vaikka monissa muslimienemmistöisissä maissa alkoholi on kielletty tai tabu. Kansainvälisesti myynti nousi samalla aikavälillä 30 prosenttia.

161

prosenttinen on monikansallisen teräsyhtiö ArcelorMittalin liikevaihto suhteessa bruttokansantuotteeseen Luxemburgissa, jossa se on kirjoilla. Nokian liikevaihto on kaksikymmentä prosenttia Suomen BKT:sta.

 

Nyt kun olet täällä...

... meillä on pieni pyyntö. Olemme laittaneet kaikki juttumme ilmaiseksi verkkoon, jotta mahdollisimman moni pääsisi nauttimaan korkealuokkaisesta journalismista. Lisätulot auttaisivat meitä kuitenkin tekemään entistä parempaa lehteä. Pyydämmekin, että tilaisit Maailman Kuvalehden printtiversion. Lehti on edullinen, ja samalla tuet tärkeää työtä oikeudenmukaisen maailman puolesta. Jos printti ahdistaa siksi, että maksullinen lehti on aina pakko lukea kannesta kanteen tai että sen takia pitää kaataa puita, laita läpykkä kiertoon mahdollisimman monelle ystävälle, sukulaiselle, tuntemattomalle. Pidemmittä puheitta, siirry tilaussivulle. Kiitos!