14.6.2019
Greenpeace: 50 miljoonaa hehtaaria metsää tuhoutuu kulutushyödykkeiden takia seuraavien kymmenen vuoden aikana
Soijan ja palmuöljyn kysyntä on vain kasvanut, vaikka yritykset ovat luvanneet suojella metsiä, selviää raportista.
14.6.2019
Soijan ja palmuöljyn kysyntä on vain kasvanut, vaikka yritykset ovat luvanneet suojella metsiä, selviää raportista.
10.6.2019
Muun muassa Adidas, Amazon, H&M ja Nike saivat Clean Clothes -kampanjan tutkimuksessa huonoimman mahdollisen arvosanan. Silti suurin osa tutkimuksessa tarkastelluista yrityksistä on sitoutunut maksamaan palkkaa, joka riittäisi elämiseen.
22.5.2019
Brittiläisen Autonomy-ajatuspajan tuoreen tutkimusraportin mukaan ilmastonmuutoksen pysäyttäminen vaatisi eurooppalaisia vähentämään työntekoaan noin yhdeksään tuntiin viikossa. Laskelma perustuu tietoihin Ruotsin, Saksan ja Iso-Britannian kasvihuonekaasupäästöistä ja teollisuustuotannosta.
9.5.2019
242 tutkijan, järjestöjen ja kaupunkihallinnon edustajan vetoomuksessa vaaditaan uutta yhteiskuntamallia, jossa muun muassa verotettaisiin rikkaita ja saastuttajia sekä myytäisiin kestävämpiä tuotteita.
24.4.2019
Vaatevallankumous-viikon kunniaksi julkaistujen raporttien monet brändit ovat varsin vaitonaisia siitä, kuka niiden tuotteet oikeastaan valmistaa. Moni painostaa alihankkijoitaan halpoihin hintoihin samalla, kun vakuuttaa sitoutumistaan ihmisoikeuksiin.
17.4.2019
Yritykset vakuuttavat toimivansa eettisesti, mutta kuluttajan on vaikea selvittää väitteiden todenperäisyyttä. Tuoreen selvityksen mukaan useimmat suomalaiset vaatebrändit eivät kerro julkisesti kovinkaan paljon siitä, mitä ne tekevät vastuullisuuden eteen.
27.3.2019
Kiinan talouskasvun seurauksia ovat olleet ennen kaikkea ympäristön tuho, rikkaiden ja köyhien välinen polarisoituminen sekä syvä korruptio, kirjoittavat Timo Kuusiola ja Heidi Nummi.
27.3.2019
Kiinan talouskasvun seurauksia ovat olleet ennen kaikkea ympäristön tuho, rikkaiden ja köyhien välinen polarisoituminen sekä syvä korruptio, kirjoittavat Timo Kuusiola ja Heidi Nummi.
4.2.2019
Kehitysmaiden vaatetehtaiden työolosuhteista on puhuttu pitkään, mutta kotona vaatteita tekevien asema on jäänyt vähemmälle huomiolle. Tuoreen yliopistotutkimuksen mukaan moni heistä on pakkotyön kaltaisissa olosuhteissa ja länsimaisilla brändeillä on paras mahdollisuus vaikuttaa heidän asemaansa.
24.1.2019
Popyhtye Spice Girlsin paitamyynnillä piti rahoittaa naisten voimaannuttamista. T-paitoja Bangladeshissa valmistaneet naiset joutuivat kuitenkin tekemään ylipitkiä päiviä huonolla palkalla, selvisi brittilehden tutkimuksissa.